ارتباط آموزشی و دانشگاهی

وبلاگی برای ارتباط با دانشجویان و امور آموزشی اینجانب فاطمی

ارتباط آموزشی و دانشگاهی

وبلاگی برای ارتباط با دانشجویان و امور آموزشی اینجانب فاطمی

حذف نام عمران نقشه برداری در دفترچه کنکور کارشناسی ارشد


متن زیر را آقای دکتر مجردی که از دلسوزان، قدما و علمای رشته نقشه برداری هستند ارسال کرده اند و به نظرم قابل تامل آمد. به همین خاطر از دوستان می خواهیم که به آن توجه کنند.


بسمه تعالی

همکاران و دوستان گرامی

 

پیرو اطاع رسانی هایی که در ماه های اخیر راجع به جدایی گرایش نقشه برداری از عمران شده است.

همچنانکه که در صفحه 21 دفتر چه آزمون سراسری سال 93 کارشناسی ارشد ملاحظه می کنید به طور غیر قانونی نام رشته ما و گرایشهای ما را تغییر داده اند 

و کلمه عمران را از تمامی گرایشها حذف نموده اند. در صورتیکه متحدانه جلوی چنین حرکتی را نگیریم این حرکت ادامه یافته و در دفترچه آزمون کارشناسی نیز رشته ما تحت نامی غیر از مهندسی عمران قرار می گیرد عواقب آن:

 1-  پذیرش دانشجوی ضعیف، و فارغ التحصیلی آنها  در مهندسی غیر عمران- جلوگیری از ثبت نام فارغ التحصیلان در آزمونهای  نظام مهندسی و نهایتا حذف ما از نظام مهندسی عمران.

2- همچنانکه استحضار دارید هم اکنون نیز  مدرک کارشناسی ارشد سنجش از دور  و سیستم اطلاعات جغرافیایی مورد قبول  نظام مهندسی نیست.

3-قابل توجه اینکه در بازنگری درسهای کارشناسی ارشد مجموعه مهندسی عمران درسهای سنجش از دور و  GIS در برنامه های درسی رشته های مهندسی زلزله، مهندسی آب-سازه های هیدرولیکی،مهندسی و مدیریت منابع آب، مهندسی سواحل،بنادر و سازه های دریایی و مهندسی محیط زیست آمده است که این موضوع بیانگر اهمیت و کاربرد رشته ما در پروژه های عمرانی می باشد  

4- بدین ترتیب در آینده نتنها یک فارغ التحصیل مهندسی عمران مدعی انجام امور نقشه برداری است بلکه مدعی انجام پروژه های سنجش از دور و  GIS هم هست و بدین ترتیب خسارات جبران ناپذیری بر کشور تحمیل می شود. از آنجا که رشته ما واقعا تخصصی است و در پروژه ها می بایست متخصصین نقشه برداری در جایگاه واقعی خود انجام وظیفه نمایند این موضوع مشکلات زیادی را برای کشور عزیزمان بوجود می آورد. 

خواهشمند است پیگیری نمائید. 

موفق باشید

دانلود مستندات

نظرات 1 + ارسال نظر
خان محمدی دوشنبه 20 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 09:54 ب.ظ

سلام
از وبلاگتون دیدن کردم.وبلاگ کاربردی دارید.
متمایل با تبادل لینک هستم
اگر موافقید یک کامنت برای من بذارید
http://cascade.bloksky.com
وبلاگ برق والکترونیک

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد